Rinus en Loes DOWN UNDER

Vanaf Warrnambool tot Batesman Bay

Hallo Allemaal

Na Warrnambool zijn we de Great Ocean Road gaan rijden.Vele mooie baaien en ook de twaalf Apostelen gezien.Wel erg druk daar, veel bussen met toeristen, terwijl langs de hele baai mooie rotsformaties te zien zijn. Dit heeft nu eenmaal de naam en is bekend. Overnacht in Apollo Bay en door naar Melbourne daar waren we vorige week donderdagmiddag.We hebben een stadswandeling gedaan en veel mooi dingen in het centrum gezien.Mooie passages en overdekte winkelcentra.sAvonds in een heel leuk straatje met veel resaurantjes met live muziek gegeten.Met de bus en trein weer terug naar de camping. De volgende dag zijn we naar Lake Entrance gereden.Het was Goede Vrijdag, een nationale feestdag hier dus het was erg druk op de weg naar de kust.Allemaal caravans en boten achter de 4x4 auto's.Het was ook niet makkelijk om een camping te vinden maar uiteindelijk hadden we een plekje. Zaterdag zijn we de Snowy Mountains in gereden over Hotham Pass.Prachtige uitzichten over een skigebied in de winter maar nu een verlaten oord.Weer was het moeilijk een camping te vinden maar via Bright naar Myrtleford gereden, daar een rustige camping gevonden.Zondag hebben we een dag rust genomen en een fiets gehuurd. Dat viel echter niet mee, het was heuvelachtig en een mountainbike is vreemd voor ons.Na een kilometer of 18 hadden we het wel gezien en hebben de middag lekker in de zon gezeten. Het was lekker Paasweer. Maandag door de bergen naar Canberra gereden een hele rit maar weinig te zien door veel bomen langs de weg, zodat je geen uitzicht hebt over mooiein herfstkleuren getinte bossen.

Vanmorgen (dinsdag) Canberra bekeken.De regeringsgebouwen zijn erg mooi.Nu zijn we weer aan de kust in Batesman Bay en gaan richting Sidney.

Groetjes van Rinus en Loes