Rinus en Loes DOWN UNDER

Laatste etappe Zuidereiland N.Z.

Hallo allemaal

Hier even het laatste deel over N.Z.Vanuit Dunedin zijn we het binnenland ingereden.Daar zijn een paar heel mooie meren met turquaas-blauw water voor de kenners Lake Punakaiki en Lake Tekapo.Langs dat laatste meer hebben we een mooie wandeling gemaakt. De omgeving is er erg kaal er groeit weinig en het is er erg droog.Zaterdag zijn we weer richting kust gereden.Via Christchurch naar Akaroa.Dat ligt op een schiereiland opzij van Christchurch.Het weer was weer grandioos en we wilden zondag lekker gaan zeilen maar helaas er was geen wind, en wij als echte zeilers houden niet van dobberen.We hebben er maar een dagje lekker rustig aan van gemaakt.Dat is wel nodig na zoveel indrukken. Vandaag(maandag) zijn we naar Christchurch gereden waar we morgen de camper moeten inleveren.Woensdag gaan we vliegen naar Sidney-Adelaide in Australie. Dit avontuur in N.Z. sluiten we af.

Het was geweldig, fantastisch, betoverend enz..........

De mensen zijn echt heel erg vriendelijk, het reizen gaat erg makkelijk, je ziet heel veel campers er zijn genoeg campings met prima voorzieningen. Het enigste minpuntje zijn de zandvliegen, kleine gemene stekers.We zitten inmiddels onder de jeukbultjes.

We hebben weinig motoren gezien een paar Gold Wings (4) daar val je dus echt mee op!