Rinus en Loes DOWN UNDER

Milford Sound en het Zuiden

Hier zijn we weer, het was even moeilijk een goede computer te vinden.

Na Queenstown zijn we naar Te Anau gegaan van daaruit met de bus naar de Milford Sound, dat is een fjord (als in Noorwegen)De busrit duurde 2.5 uur maar de chauffeur liet alle mooie plekjes zien.Het had die ochtend aan de grond gevroren.Wel koud dus maar mooie nevels en verder een kraakheldere dag.Wat heel bijzonder is want het regent er 200 dagen per jaar met 7000 mm. regen totaal.! We gingen met een boot de fjord in voor een tocht van 3 uur.We stonden net voor op de boeg zeehonden te fotograveren toen er een paar dolfijnen opdoken en voor de boot uit gingen zwemmen en dollen.Dus we konden meteen doorgaan met foto's maken.Erg veel geluk want ze zijn er niet altijd.

De volgende dag naar het zuiden gereden richting Invercargill en naar het uiterste zuidenlijke puntje van N.Z. genaamd Bluff. Invercargill was niet bijzonder.Dinsdag weer verder langs de oostkust omhoog via natuurpark Catlains waar we veel baaien hebben bezocht.Gespot: 3 zeeleeuwen spelend op het strand, een zeldzame Geeloog pinquin, 3 luierende zeeleeuwen op het strand in Surat Bay.Erg leuk om die dieren in het echt te zien.De natuur was ook weer schitterend, we raken niet uitgekeken.Gelukkig hebben we digitale fototoestellen zodat je veel foto's kunt maken zodat we straks alles nog eens rustig kunnen terugzien.

We hebben heel veel mazzel met het weer, het is steeds zonnig overdag alleen de nachten zijn koud.Hier in Dunedin is het klimaat milder, en het is een mooie stad.

Groetjes Rinus en Loes.